Skaffa omplacerade eller "nya" råttor

Här kan du ställa frågor till Råtthjälpens kontaktpersoner. Alla frågor som på något sätt rör Råtthjälpen och dess verksamhet, som inte platsar i de andra kategorierna, kan ställas här!

Skaffa omplacerade eller "nya" råttor

Inläggav mud mån mar 08 2010, 18:58:20

Hejsan
Jag har aldrig haft råttor tidigare och har läst på några ställen att det rekommenderas att ens första råttor köps ifrån uppfödare istället för att ta hand om omplacerade. Stämmer detta över lag (förstår att det kan skilja ifrån råtta till råtta) eller spelar det ingen större roll?

Undrar dessutom om någon har erfarenhet av uppfödaren http://www.stonehavensanimals.se och vet om de är seriösa, eller vet någon annan uppfödare i östgötaområdet eller som levererar till östergötland.
mud

Re: Skaffa omplacerade eller "nya" råttor

Inläggav teachingbirds tis mar 09 2010, 10:51:30

Jag vet ingenting om just den sidan, men jag drar åt öronen lite när jag läser att hon är 23 år och har alla dessa djur. Jag tror att man har svårare att veta allt som man ska veta för att föda upp då. Men som sagt, jag har ingen aning egentligen. Tycker du ska ringa och prata med henne!
teachingbirds

Inläggav sara7012 tis mar 09 2010, 11:05:23

Fanns en tråd på rif om den uppfödaren. Där va de ingen som verkade ha något bra att säga tyvärr. Jag har själv inte haft någon kontakt med henne.

http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx ... istPage=18

Där är iaf tråden om henne på rif.
Vet inte hur man göra de till en länk :?
sara7012

Inläggav mud tis mar 09 2010, 12:39:53

sara7012 skrev:Fanns en tråd på rif om den uppfödaren. Där va de ingen som verkade ha något bra att säga tyvärr. Jag har själv inte haft någon kontakt med henne.

Tack för länken, mycket läsning men det var det värt. Kommer inte bli nåt köp där.
Nu verkar det iaf som min adoption här på Råtthjälpen kommer att gå vägen, så då spelar det ändå ingen roll :)
mud

Återgå till Fråga Kontaktpersonerna